پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1020
نویسنده : امير محمدي

وی گفت: به دستور وزیر بهداشت، تیمی ماجرای رها كردن دو بیمار در خیابان‌های پیرامون تهران را پیگیری می‌كند/ كمیسیون در حال به دست آوردن اطلاعات بیشتر است تا برخورد جدی با عاملان این حادثه انجام گیرد / پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران: «عاملان رها كردن دو بیمار، یكی از بیمارستان‌های دولتی در كشتزار‌های اطراف تهران تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند».

 نمی توان به راحتی از خبر «رهاسازی دو بیمار در كنار اتوبان به دلیل نداشتن «هزینه درمان» گذشت و زلفش را به مشكلات اقتصادی بیمارستان‌ها و كمبود امكانات و تجهیزات و... گره زد.

به گزارش «تابناک»، هرچند تلاش و خدمات شبانه‌روزی سفیدجامگان نظام سلامت بر همگان مبرهن است و كسی درباره تعهد این قشر به سوگندی كه در همان آغاز ورود به عرصه طبابت یاد كرده‌اند، ذره‌ای تردید ندارد، آنچه روز گذشته در سایت‌ها منتشر شد و احساسات عمومی را برانگیخت، فراتر از اخبار و مشكلات روزمره حوزه درمان است!

این ماجرای اسفبار، در حالی رخ می‌دهد كه مسئولان وزارت بهداشت، همواره تأكید دارند كه هیچ بیماری به دلیل فقر و بی‌پولی، نباید بر زمین بماند و فراتر از آن، با تدوین «منشور حقوق بیماران» بر لزوم رعایت حقوق بیماران و تكریم آنها تأكید دارند.

 


در عین حال، این رویداد، بیش از آنكه از كمبود قانون و اعتبارات ناشی شود، از بی‌مسئولیتی برخی افراد سرچشمه می‌گیرد كه رفتار دور از انسانیتشان، باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده است.

بنا بر آنچه نخستین بار سایت‌های خبری منتشر كردند، «چند روز پیش، اهالی یک منطقه با اطلاع دادن به کلانتری محل، از دو بیماری خبر دادند که کنار اتوبان خلیج فارس بعد از پل شهید کاظمی و در زمین های کشاورزی آن حوالی رها شده‌اند و ...»

كشف پاكت رادیولوژی یك بیمارستان دولتی در كنار بیماران

در این باره، سروان هاشمی جانشین كلانتری 171 شهید مصطفی خمینی، به ایسنا گفت: مأموران گشت كلانتری 171 شهید مصطفی خمینی، در اواخر فروردین ماه امسال، ساعت 10 صبح، دو تن را با لباس‌های بیمارستانی، در حالی كه از ناحیه پا، سر و صورت دچار سوختگی بوده و زخم‌های آنان عفونت كرده بود، در كنار اتوبان خلیج‌فارس رها شده یافتند.

وی با بیان این‌كه مأموران پلیس با دیدن این صحنه، موضوع را به عوامل اورژانس اطلاع دادند، افزود: این افراد ادعا كردند كه بیماران یك بیمارستان دولتی در تهران هستند و به دلیل نداشتن هزینه بیمارستان، آنان را به وسیله آمبولانس به این محل آورده و رها كرده‌اند.

هاشمی خاطرنشان كرد: در بررسی‌های بیشتر، مأموران یك پاكت حاوی عكس های رادیولوژی را كه ممهور به مهر یكی از بیمارستان دولتی بود، كشف كردند و پس از آن پلیس چندین بار با این بیمارستان تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. این در حالی بود كه مسئولان بیمارستان عنوان می‌كردند، چنین موضوعی درست نیست و بیمارانی با این شرایط در بیمارستانشان نداشته‌اند.

جانشین كلانتری 171 شهید مصطفی خمینی درباره سرنوشت این بیماران كه در عكس‌های منتشره لباس آبی‌ رنگ بیمارستان را نیز بر تن دارند، به ایسنا گفت: این دو بیمار توسط عوامل اورژانس به بیمارستان فیروزآبادی در شهر ری منتقل و پرونده‌ای در این رابطه تشكیل و برای بررسی بیشتر به دادسرا فرستاده شده است.

دستور ویژه وزیر بهداشت برای پیگیری حادثه «رهایی دو بیمار در اتوبان»

دكتر حسینی، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این باره از دستور ویژه وزیر بهداشت برای تشكیل تیمی به منظور پیگیری حادثه «رهایی دو بیمار در اتوبان» خبر داد و به ایسنا گفت: حادثه رها كردن دو بیمار در خیابان‌های اطراف تهران را به شدت پیگیریم.

وی گفت: به دستور دكتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، تیمی ماجرای رها كردن دو بیمار در خیابان‌های اطراف تهران را پیگیری می‌كند. این تیم از معاونت درمان تا رییس بیمارستان را شامل می‌شود و اگر تخلف بیمارستان مربوطه در این زمینه اثبات شود، به شدت برخورد لازم با عوامل آن صورت خواهد گرفت.

وی گفت: وزارت بهداشت از دو روز گذشته برای پیگیری این موضوع بسیج شده و ماجرا را از نیروی انتظامی و بیمارستان‌های مربوط به این موضوع و بر پایه مدارك موجود، بررسی می‌كند.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در پایان گفت: اظهارنظر درباره این موضوع موكول به نتیجه نهایی از تحقیقات خواهد بود كه قطعا در سایت وزارت بهداشت (وب‌دا) منتشر خواهد شد.

پرونده پیگیری حادثه «رهایی دو بیمار در اطراف تهران» روی میز مجلس

محسنی بندپی، نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز با اظهار تأسف از این حادثه به ایسنا گفت: هنوز اطلاعات موثقی در این باره به دست نیاورده‌ایم، اما كمیسیون موضوع را شدیدا بررسی می‌كند تا برخورد جدی با عاملان این حادثه صورت گیرد.

وی با بیان این‌ كه از زمان انتشار این خبر در حال پیگیری موضوع هستیم، تصریح كرد: پیگیری‌ها تا نتیجه قطعی ادامه دارد.

عضو هیأت رییسه كمیسیون بهداشت و درمان در پایان خاطرنشان كرد: كمیسیون در حال به دست آوردن اطلاعات بیشتر است تا برخورد جدی با عاملان حادثه مذكور صورت گیرد.

عوامل بیمارستان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند

پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در نمابری اعلام كرد: «عاملان رها كردن دو بیمار یكی از بیمارستان‌های دولتی در كشتزار‌های اطراف تهران تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

چندی پیش، دو بیمار كه در یكی از بیمارستان‌های دولتی تحت درمان قرار داشتند، شبانه توسط یك دستگاه وانت‌بار از بیمارستان به یكی از كشتزار‌های اطراف تهران منتقل و در آنجا رها شدند.

بررسی‌ها نشان داد كه تنها دقایقی بعد یك راننده كامیون كه در حال گذر از محل بوده با مشاهده موضوع مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع داده است.

تحقیقات اولیه، حاكی از آن است كه بیماران مذكور به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های درمانی در این بیمارستان دولتی به این محل منتقل شده‌اند.

در این زمینه پرونده قضایی در دادسرای ناحیه 6 تهران (خارك) تشكیل شده و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.»

بیماران در بیمارستان دوم درمان و ترخیص شدند

رئیس بیمارستان فیروزآبادی نیز که پذیرای این بیماران بوده است، روز یكشنبه در یک گفت‌وگویی رادیویی از ترخیص این بیماران پس از تكمیل درمان آنها خبر داد و گفت: این بیماران پس از مداوا ـ یکی از آنان به منزل و دیگری به بهزیستی ـ منتقل شدند.

به ‌رغم گذشت دو روز از وقوع این حادثه تأسف‌بار، هنوز مسئولان بیمارستان مربوطه در این باره توضیحی نداده‌اند.

ایسنا بنا بر وظیفه اطلاع‌رسانی خود، آماده درج توضیحات مراجع ذیربط و بازتاب اخبار برخورد با خاطیان در این رخداد اس


:: موضوعات مرتبط: خبری داغ از پیگیری و برخورد با یک ماجرای تأسف بار !!! , ,
:: برچسب‌ها: خبری داغ از پیگیری و برخورد با یک ماجرای تأسف بار !!! ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد